snuttan

igår höll majsan på att skrämma ihjäl mig! eftersom det regnade och såg ut att bli oska så tänkte jag inte rida utan tog bara in henne för att sätta på ett regn täcke och ge henne lite mat. men hon såg inge pigg ut och åt knappt inget. men tänkte inte så mycket på det utan trodde bara hon var lite trött.

men sen släppe vi ut henne i hagen och går in och fixar lite i stallet. sen ser mamma att hon ligger ner, så jag går ut och kollar till henne. så andas hon tungt och såg helt slut ut. hon brukar alltid resa sig upp när man kommer om hon ligger men nu kollade hon bara upp på mig och låg kvar. jag trodde det var slut med henne när hon la sin mule i famn..var länge sen jag var så rädd och grinade så mycket. usch!

men sen när jag hade gått en tag med henne så började det iallafall låta i hennes mage, jippe ett tecken på att det inte är kolik. vi kom iallafall fram till att det nog har att göra med att hon börjat stå inne på nätterna nu och äter därför inte lika mycket gräs och därför kanske hon måste ha magsårsmedicin nu. och eftersom hon börjat rapa igen så verkar det som magsåret är pågång igen..suck! men bara att ge medicin så ska det bli bättre :) huvudsaken det går att göra något åt det.

hon var iallafall piggare idag och ville äta och var precis som vanligt :) skönt det!!!! dumma häst och skrämma livet ur mig

Kommentarer
Postat av: Häst...

Ett tips för att bli av med magsåret är att se till att hon har fri tillgång till hö eller halm i boxen så att hon kan äta även när hon är inne. För hästar bör äta ca 20 timmar/dag, och de gör dom ju inte när dom ska vara inne om dom inte har fri tillgång till grovfoder i boxen.



Testa detta så kanske du slipper ge så mycket eller något alls av magsårsmedicinen.



Lycka till.

2010-08-31 @ 22:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0