enköping

idag var det tävling på enköping fältrittklubb. i 95 cm så gick det inte alls bra..fick inte igång galoppen utan hon bara sprang på och när hon inte får någon bra galopp så kan hon knappt inte hoppa heller. men vi kom runt banan med ett pet och en vägran. men det hela var mest mitt fel, men eftersom det var rätt rörigt/stressigt runt om så tror jag vi båda påverkades av det, men sånt måste man också träna på så.

i 100 cm så var hon super fin! nu hade hon lugnat ner sig lite, som tur va. nu kunde jag ha mer kontroll på henne och vi kändes mer som ett team. hon var jättefin på hindren och emellan, pigg men ändå så jag kunde ta tillbaka henne, precis så jag vill ha det! hon tog tag i hindren också och det kändes som hon verkligen ville. vi blev nolla i grunden och i omhoppningen så rev vi sista hindret. men inget att bry sig om för jag var så jävla nöjd med henne!! tyckte hon sköte sig bra i omhoppningen också, även om vi inte har hoppat så mycket sånt, men hon är inte speciellt svår svängd om man säger så. slutade iallafall på som 10:a, rätt surt eftersom det var 8:a placerade..men vafan glad ändå :D

jag måste tyvärr klaga på enköping fältrittklubb..inte speciellt bra arrangerat, otrevlig gubbe, dålig parkering, lång väg mellan framridning-framhoppning-tävlingsbana. ja listan blir faktiskt rätt lång, tyvärr. men när vissa personer i personalen beter sig så jävla dåligt så kan man ju inte mer än ogilla stället. så den här klubben kan jag verkligen inte rekomendera att åka till, för det tänker inte jag göra igen.


Kommentarer
Postat av: carro

hörde av JoAnna om framhoppningen.. helt sanslöst! :S

2010-06-12 @ 23:59:31
URL: http://carolinebergdahl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0