20/7

imorse var vi och tränade i ransta. vi hoppade fram på en åtta, jag måste träna mer på att kunna svänga mer men ändå så ska hon hänga med. måste ställa åt det hållet vi ska åt redan före hindret, vilket man förstår men jag måste göra det mer tydligt. men jag fick ordning på det till slut så jag är nöjd! vi hoppade även stuts, vilket jag gillar för då känner man hur mycket hästen måste jobba mer ryggen och tekniken. det gick bra det också, men när man hoppar stuts behöver man inte böja sig så mycket framåt utan bara stå i sadeln, vilket var lite svårt för oss alla..men vi fick till det också.

sen hoppade vi en liten bana med rätt stora och långa vägar, precis sånt vi måste träna på. det gick riktigt bra! hoppade muren med för första gången på träningen i år också, men var inget problem med den. skönt det! banan slutade iallafall på 110 cm och hon kändes så himla fin! hon flög över hindren hur lätt som helst. vilket var kul :) gav oss båda mer självförtroende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0