säfva

igår var vi till säfva och tävlade :) helt galet varmt var det, trodde vi båda skulle dö ett tag. haha.

i 95 cm så var hon fin, men kändes som vi aldrig fick i gång någon riktigt bra galopp. var felfri hela rundan, men då var jag såklart tvugen att riva sista hindret..som vanligt. jag släppte henne lite för tidigt och då blev det inget bra hopp. så får nog ta på mig det.

i 100 cm så kändes hon riktigt fin! lyssnade bra, bra tempo och superfin över hindren. men sen var det ett hinder mot publiken och det var visst lite läskigt, så fick ett stopp där. var tydligen rätt många som hade stannat där så då var det inte bara majsan som var dum utan det var lite läskigt. lite tråkigt eftersom hon nästan aldrig stannar på tävlingar, men det är sånt som händer. 

jag är iallafall nöjd med båda rundorna, även om det var lite små fel men det är sånt man lär sig av! majsan skötte sig bra trots värmen. min lilla älskling! nu blir det lugnt med tävlingarna ett tag, blir i folkärna om två veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0