1 september

idag var jag till monica och tränade, blev en privat lektion idag. gillar att ta en privat ibland för då får man möjlighet till att få så mycket mer hjälp eftersom tränaren ser mer saker då man bara är en ryttare. jag är iallafall super nöjd med dagen träning, även om det var jobbigt på markkarbetet.

jag rider för mycket med händerna och därför ska jag börja rida med ett ridspö mellan tyglarna. tro det eller ej men det hjälpte grymt bra redan idag. så det är ett tips till er som har svårt med att låta handen vara stilla. hon blev riktigt fin i formen också, tack vare det. så nu blir det hårkörning med det.

i hoppningen var hon super fin! kunde landa i rätt galopp efter dom flesta hindren. vilket är ett stort plus! nu känns allt jättebra inför söndag också, så nu är jag taggad till tusen :)


Kommentarer
Postat av: carro

haha, jag har också ridit med det ;) tror Monica tyckte jag var lite tokig i början, hon hade inte sett någon som gjort det innan då.. men det är hur bra som helst :)

2010-09-01 @ 17:26:36
URL: http://carolinebergdahl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0