Gastrofor

nu har vi beställt en ny medicin till majsan! den ska tydligen vara jättebra mot magsår. hoppas verkligen den funkar bra på henne också och att vi får i henne sen, för det är pulver som man ska ha i i maten och hon är ju lite kräsen så. men håller tummarna för det här nu!

det var någon som skrev tips på att man ska låta hästen ha fri tillgång på hö/halm. tack för tipset! jag vet att det är bäst för hästen. ska försöka fixa det, men det är inget man bara kan göra då jag har majsan inhyrd i ett stall. men abslut något jag ska försöka ordna. just nu går hon ju på gräs hela dagarna och på kvällen/natten har hon halm som hon kan äta.

fan va jag hatar magsår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0