Dag 2 – Min första egna häst

Eftersom Majsan är min första egna häst och ni vet ju redan förhoppningsviss hur allt gick till när vi träffades och så. Så här kommer en halvrolig lista istället, med lite info om Majsan. Hoppas det duger?

Namn: Merry Annbell
Född: 1999
Ras: Varmblodig travare
Kön: Sto
Ägare: Pappa
Mankhöjd: 150 cm
Ursprung: Västerås
Färg: Mörkbrun
Tecken: Snopp, fläck på överläppen, tre vita kotor
Hoppresultat: Lokal 90, 100, 105, 110 cm
Dessyrresultat: Något enstaka med tidigare ryttare
Annan tävlingsgren: -
Högst hoppat hinder: Kanske runt 115 cm
Mål i år: Många! Bland annat att starta 115 cm, placera mig mer i 100-110 cm
Hur länge har du ägt hästen: 4 år
Hur är den i dressyren: Riktigt svår innan man har fått ordning på henne, kan bli väldigt fin med mycket jobb
Hur är den i hoppning: PIGG, glad och hoppar nästan allt
Hur är den att rida ut på: Glad,pigg, mysig..kan vara lite bråkig
Hur är den på tävling: Cool lugn, oftast. kan bli lite stressad vid vissa tillfällen
Vart köpte du den: Saladamm
Vad kunde hästen då: Det mesta inom dressyren, bara grunderna i hoppningen
Skriv något om din häst: Jag älskar henne mer än något annat! Och jag vet att tillsammans så klarar vi vad som helst. Min bästa ♥


Då- hoppade mest för skojskull på ungefär 70 cm


Nu-
tävling på fullt allvar på 110 cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0