Dag 9 - Mitt bästa häst minne

Helt sjukt svårt att välja. Finns så himla många minnen som jag skulle vilja berätta om, så ska jag välja ut ett av dom. Hmm..Då väljer jag när vi var och tävlade på Avesta RK i somras. Det kändes helt okej på framridningen och framhoppningen, men ändå inte lika bra som det brukar göra. Men som vanligt brukar det bli annat när vi väl går in på banan..vilket det blev nu också.

Första klassen var på 100 cm, hon gick kanon bra! Lagom tempo, fin mellan hindren och tog tag i hindren ordentligt. Vi dubbel nolla! Red inte så fort i omhoppningen då jag helt bara ville komma runt felfritt.

I andra klassen som gick på 105 cm så var hon ännu finare. Helt perfekt!! Nu satsade jag lite mer. Hade lite snabbare galopp eftersom jag visste att hon skulle behöva det när det var lite högre, vilket gav resultat. Vi dubbel nolla även här!! Nu hade jag lite mer tempo i omhoppningen också, hade ju inget att förlora så. Så himla glad jag blev :D Min lilla älskling! Blev inte sämre av att jag blev placerad också.

Något jag aldrig glömmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0