Hallsta

Idag har vi varit till hallsta och tävlat, båda hästarna fick åka med. Blev helt slut av att rida fyra klasser, men fruktansvärt kul var det. Hade bästa personerna med mig också, hela sju hästskötare var med. Men tur var väl det, hade nog inte klarat mig annars. Blev en väldigt lång dag dessutom, segaste tävlingen jag varit på. Var inte hemma fören vid fyra!!
 
Började med att hoppa en A:0 90 cm på Majsan, den nollade vi och hade även den bästa tiden. Sedan fick hon gå i 100 cm också, där hade vi ett skit pet i omhoppningen. Hon var kanon fin, som om hon inte hade gjort något annat. Vi har trots allt inte tävlat ihop sen i April och inte hoppat så väldans mycket sen det heller, så jag är väldigt nöjd med hennes insatts. Min bästa! 
 
Sedan var det dags för Loppan, vi hoppade först 100 cm då hade vi två skit pet. Fick inte med mig yttern ordentligt och då river hon. Men jag var nöjd ändå, för kändes som vi fick med yttern resten av banan. Sen debuterade vi i 110 cm också. Där hade vi endast ett pet och hon var så himla fin!! Allt bara flöt på och det kändes kanon. Red med något högre hand vilket hjälpte otroligt mycket då hon kom upp med huvudet ordentligt. 
 
Är otroligt nöjd med dagens starter! Finaste hästarna :) Troligen kommer lite filmer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0